full
border
http://startersmarkttilburg.nl/wp-content/themes/anya-installable/
http://startersmarkttilburg.nl/
#EC6608
style2

Kansen en bedreigingen van social media voor ondernemers

Sociale media zoals Facebook zijn leuk en handig om privé te gebruiken. Mensen zijn nou eenmaal sociaal ingesteld en willen belevingen met elkaar delen. Wie bij een goed concert aanwezig is kan via de smartphone vanuit de concertzaal aan alle vrienden en familie laten weten dat het mooi is. En juist de reacties daarop maken het interessant. Uiteraard mag dit nooit het echte contact vervangen.

Iedereen zal voor zichzelf moeten beslissen om wel of niet iets met deze ‘nieuwe media’ te doen. Wie het niet leuk vindt moet het zeker niet doen. Maar zakelijk ligt dat toch even anders. De consument is immers heel actief op sociale media. Wie hier niet op inspeelt mist kansen. Ook met minimaal budget en inspanning kunnen al veel mensen bereikt worden, zelf als er nog nauwelijks volgers zijn.

Maak van elke bedreiging een kans

Sociale media zijn heel transparant. Veel ondernemers vinden dit eng. “Stel dat mensen negatief zijn over uw product? Dan kan iedereen het zien!” Dat klopt. Maar maak van deze bedreiging een kans. Vroeger werd er vast ook wel eens iets negatiefs gezegd. Maar dan wist de ondernemer het niet. Nu kan de ondernemer direct reageren. “Die plant krijgt inderdaad bruine randjes, maar dat komt omdat hij niet in de zon mag staan”.  Het is dan een prachtige service. Tevens laat de ondernemer zien dat hij kennis in huis heeft.  Dit kan alleen maar gewaardeerd worden. Deze interactie is ook meteen de reden waarom dit ‘SOCIALE’ media heet. Alleen zenden gaat nooit werken. Net als bij normale communicatie. Niemand wordt blij van een éénrichtingsgesprek.

Spreker: Sander van Oord – Soeq

paged
Loading posts...
link_magnifier
#4b4b4d
off
fadeInDown
loading
#4b4b4d
off